VLC: La paella es el plat més universal de la cuina valenciana. Fins i tot destaca dins de l’ample ventall de receptes de la gastronomia espanyola. Com tots els plats reconeguts universalment, te un origen senzill i a l’abast de tothom.
La paella naix a l’Albufera i recull els seus ingredients basics d’un ampla oferta que li assorteix l’abundant horta de València. L’arròs, innegable protagonista, ho es també de molts altres plats forta de les nostres fronteres, ja que es un dels cereals que més consumit al món. Els
ingredients bàsics que mana la ortodòxia son pollastre i/o ànec, garrofó, conill, bajoca i tavella. I per descomptat: oli, tomaca, pebre roig i uns brins de safrà son comuns en quasi totes les paelles més corrents, arreu de les cuines casolanes dels indrets mes llunyans i recòndits. La teoria diu que la paella s’ha de fer en que hi ha a l’abast del rebost, de l’horta o del corral.
De la mateixa manera, naix la protagonista de avui:
La paella amb bacallar, ceba i coliflor.
Compleix les regles bàsiques de la paella, producte de proximitat i barat. La dificultat d’esta paella es la combinació de dos productes ben diferenciats, el bacallar salat i la coliflor i la ceba ben dolces. El bacallar salat durant molt de temps ha estat l’únic peix d’un preu raonable i consumible en qualsevol època de l’any o lloc mes llunyà de la costa. En ningun altra paella es trau tant de profit de tant pocs ingredients.
ESP: La paella es el plato más universal dentro de la cocina valenciana. Incluso se podría decir que destaca dentro del amplio espectro de la gastronomía española. Como la mayoría de las recetas reconocidas mundialmente, tiene un origen sencillo y al alcance de todos.
La paella nace en la Albufera, y recoge sus ingredientes básicos de la amplia oferta que le ofrece la huerta de Valencia. El arroz, indudable protagonista, lo es también de muchos otros platos fuera de nuestras fronteras, pues se trata de uno de los cereales más consumidos en el mundo. Los que terminan de completar el plato serían: pollo y/o pato, garrofón, conejo, judías y tabella. Y por supuesto: aceite, tomate, pimentón y unas hebras de azafrán. La teoría dice que la paella se tiene que hacer con lo que hay en nuestra despensa, en nuestra huerta o en el corral.
Siguiendo esta línea, nace la protagonista de hoy.
La paella de bacalao con coliflor y cebolla.
Cumple las reglas básicas de la paella, producto de proximidad y a buen precio. La dificultad de esta paella es la combinación de dos ingredientes, en principio antagónicos. Por un lado, tenemos el bacalao en salazón y por otro, la coliflor y la cebolla que son más bien dulces. El bacalao en salazón fue durante mucho tiempo la única forma posible de consumir pescado, por su reducido coste y por su fácil conservación gracias a la sal. En ninguna otra paella se saca tanto provecho de tan pocos ingredientes.
✏️ Escrito por Pere´mportar